Pramoginio ir informacinio turinio paslaugos mobiliojo operatoriaus sąskaitoje


Patarimas - nemokamas, bet, jei norėtumėt atsidėkoti, rekomenduokite jį (spauskite čia).

Pramogos telefone – įprastas dalykas, tačiau operatoriaus sąskaitoje – dažnai nemalonus. Pradžioje gamintojai į telefonus dėjo primityvius nemokamus žaidimėlius, vėliau atsirado SMS žinutėmis per trumpąjį telefono numerį už kelis litus užsakomi papildomi žaisliukai telefonui, o šiandien pilna įvairiausių pramoginio ir informacinio turinio paslaugų, apie kurias kartais nustebę sužinome iš mobiliojo ryšio sąskaitos, kai joje aptinkame įspūdingą keliasdešimties ar net kelių šimtų litų užmokesčių sumą. Mobiliojo ryšio operatoriai dažniausiai patys pramoginio ir informacinio turinio paslaugų neteikia, tačiau didesnių papildomų pajamų pagunda didelė, todėl jie mielai sudaro sutartis su trečiosiomis šalimis, tokių paslaugų teikėjomis, kurios tas pramogas siūlo ar dažnai gudraudamos vartotojams įbruka per žiniaskaidą, TV, radiją ir internetą, o opertatoriai surenka už jas mokesčius, atsidalindami pelną. Toks paslaugų modelis operatoriams labai patrauklus, nes nereikia investuoti į paslaugų kūrimą, rinkodarą, kokybę, prisiimti pilnos atsakomybės už tų paslaugų suteikimą, pakanka suteikti paslaugų gamintojams reikalingus instrumentus: trumpuosius numerius, interneto prieigą ir vartotojų apmokestinimo galimybę per mobiliojo ryšio sąskaitas. Didieji operatoriai turi dešimtis sutarčių su tokiais pramoginio informacinio turinio paslaugų teikėjais, todėl dažnai nesuvaldo ir nesukontroliuoja tokių paslaugų sąžiningo, skaidraus ir kokybiško teikimo, todėl kyla nemalonių nesusipratimų dėl mokesčių už jas. Viename interneto naujienų portale buvo cituojamas operatoriaus Tele2 atstovas, kuris pripažino, kad su pramoginio informacinio turinio paslaugų teikimu patiriama nesusipratimų ir sulaukiama nemažai vartotojų skundų.

Ką daryti sąskaitoje aptikus neaiškios kilmės mokesčius už neva suteiktas pramogų paslaugas?

Pirmiausia reiktų pasiaiškinti su operatoriaus klientų aptarnavimo specialistu, kokio pobūdžio pramogų paslaugos užfiksuotos ir įtrauktos į sąskaitą (SMS, skambučių ar mobiliojo interneto). Po to reiktų atidžiau pasinagrinėti, kaip jos užfiksuotos detalioje sąskaitoje ir pasiaiškinti su šeimos nariais, ar kas nors nesusigundė pasinaudoti jūsų telefonu, reaguodamas į kokį pramogų siūlymą, atsiųstą SMS žinute, TV, spaudos ar interneto reklamoje? Dažniausiai paaiškėja, kad telefonu pasinaudojo mažamečiai vaikai arba nesutramdantis savo azarto sutuoktinis(-ė) : ). Daug laiko investuoti į savarankiškus tyrimus internete, kas per paslaugos ir kas jas teikia, neverta, nes būtiną informaciją turi pateikti operatorius, kuris į sąskaitą kitų teikėjų paslaugas įtraukia tik turėdamas su jais sutartis. Jei mokesčių už pramogas atsiradimo sąskaitoje priežastys nepaaiškėja, reikia raštu kreiptis į operatorių, kad detaliai paaiškintų ir pagrįstų tuos mokesčius.

Jei operatoriaus atsakyme raštu teigiama, kad yra teisingai užfiksuoti telekomunikaciniai įvykiai: SMS ar skambučiai į trumpuosius numerius arba pasinaudota mobiliuoju internetu, bet su tuo nesutinkate, galima tų mokesčių sumą ginčyti raštu kreipiantis į Ryšių reguliavimo tarnybą, pridedant savo paklausimą operatoriui, jo atsakymą ir turimus įrodymus.

Jei operatoriaus atsakyme raštu teigiama, kad pramogines ar informacines paslaugas teikė kitas teikėjas, galima raštu pateikti prašymą Informacinės visuomenės plėtros komitetui (IVPK), ištirti, ar teikiant paslaugas nebuvo padaryta informacinės visuomenės paslaugų įstatymo pažeidimų, kurių pagrindu būtų galima iš operatoriaus reikalauti kompensuoti nepagrįstus mokesčius. Operatoriui nesutikus to padaryti, galima pateikti prašymą Ryšių regukliavimo tarnybai (prašymo formą rasite rrt.lt skyrelyje "Vartotojams"), išnagrinėti ginčą dėl nepagrįstų mokesčių sąskaitoje sumos, pridedant gautas IVPK išvadas dėl padarytų pažeidimų teikiant paslaugas.

[teisingiskundai]

4 comments:

  1. detali informacija apie apmokestintas paslaugas ( isklotine) nurodyti informacinio ir pramoginio turinio paslaugos one.lt (fortico) 1323 numeriu noreciau suzinoti kokias as paslaugas uzsisakiau oneja rasydama 6 sms. Isklotineja man nurodyta kad uzsakytos paslaugos kur pramoginis turinis. noreciau suzinoti kokia informacija ir pramoga gavau,bet deja ja as nepasinaudojau,nes nezinau kas tai yra. internetineme puslapija parasyta,kad turite nurodyti detaliai gautas paslaugas uz kurias turiu sumoketi.ACIU.

    ReplyDelete
  2. Anonymous19:27

    Jei nezinote, kokias paslaugas gavote is one.lt, tai ir nesiaiskinkite. Jums svarbiausia - ar tikrai nesiuntete kokiu nors SMS i ta 1323. Tai turi matytis detalioje saskaitoje. Geriausia, parasyti skunda Rysiu reguliavimo tarnybai del neuzsakytu pramoginiu paslaugu ir ju apmokestinimo. Jei neskambinote, nesiuntete SMS i 1323 ir neregistravote savo telefono numerio one.lt, tai - didele tikimybe, kad Jusu mobiliojo rysio operatorius bus priverstas kompensuoti nepagristai priskaiciuotus mokescius.

    ReplyDelete
  3. Anonymous20:07

    Kažkoks idiotizmas... Tai ne mes , tai mūsų partneriai... Tai kam turėt tokius partnerius. Kodėl negaliu pasirinkt, kad nuo mano telefono sąskaitos negalima būtų nuskaityt jokių pinigų, jokiais pretekstais? Todėl, kad apgaudinėja ne tik partneriai, bet naudą gauna ir tele 2

    ReplyDelete